Home Music Articles Forums Blog Chat More...      

Take Up The Slack


by

The Infinites

 Genre: Other

Get Flash to see this player.

Description
Another cyber-tune asking the question, "Can we live without our technology?"

Nope...
Leave a Comment
You must be registered and logged-in to comment.
Lyrics
Take Up The Slack

In times of aftershock
and roadkill,
speedballs,
planet pills,
You can’t just go loose,
let it hang,
tie a noose…You gotta take up the slack

You gotta take up the slack
You gotta tighten up
Be sharp, use your luck, clean act,
Don’t let it rip!

You gotta take up the slack.
You gotta take up the slack..

Spinning, no control
In the stars, no hold,
Crashing cars
zombie cold
need it soon
Human friend,
ride the moon…You gotta take up the slack

You gotta take up the slack
You gotta tighten up
Be sharp, use your luck, clean act,
Let it rip, gotta take, gotta take, take a trip
You gotta take up the slack

Future’s happening,
we’re all getting in the spin
See my O-Tau-Matron©,
crooked hinge, good thing
Push button, see it play
Save it now and walk away
No holds barred today…You gotta take up the slack

You gotta take up the slack
You gotta clean up your act

You gotta take up the slack. Take Up The Slack!




The Infinites/Jim Armstrong 2008©
Song Stats
Hits: 2964
Comments: 23
Fans: 7
Plays: 55
Downloads: 100

Uploaded: Jan 26, 2008 - 05:56:08 AM
Last Updated: Jan 26, 2008 - 05:58:39 AM Last Played: Apr 07, 2019 - 10:40:31 AM
Song License
Creative Commons License:
Attribution-NoDerivs-NonCommercial

Creative Commons

Song Actions
share on facebook share on twitter download song
Hardware:
iMac G5, Sennheiser e825S mic, SoundLab micromixer WAM290
Software:
GB
Comments
The Infinites said 4189 days ago (January 26th, 2008)
Thanks, TW...
You encouraged me to get the finger out!

Jim
Check out my latest song called Divorce
said 4189 days ago (January 26th, 2008)
:)
Hey Jim these songs are too far between, I get the itch every couple of weeks!
five_extra_arms said 4189 days ago (January 26th, 2008)
Finding Your Niche
Hey Jim,

man I really like all this futuristic synthetic technology driven music you're making. Really great beats and nice driving rap on top.

I'm glad Tom Wounded pulled your finger!

(By the way - I love your new photo!)
Check out my latest song called Draw
The Infinites said 4189 days ago (January 26th, 2008)
High praise...
...from the master of all tunes robotic. I value your thoughts - glad you like!

Cheers, Bob!

Jim
Check out my latest song called Divorce
davisamerica said 4189 days ago (January 26th, 2008)
right then
no slack in this one.... powerful performance... good post and very nice to see a new one from u .. very cool!!
Check out my latest song called ok char2(Vic and Flatrock mix)
The Infinites said 4189 days ago (January 26th, 2008)
Thanks, D
I'm glad you commented - means a hell of a lot. I feel as though I'm just finding my feet in this new genre (called other!)

Thanks for faving, too.

Cheers

Jim
Check out my latest song called Divorce
Moviz said 4189 days ago (January 26th, 2008)
I'll tell
you now that TW will love this LOL. Great movement in this and the treatment is great with those harmonies. It has a futuristic sound to it too, love it Jim, ( and NO we can't LOL) regards M
Check out my latest song called We'll Meet Again
The Infinites said 4189 days ago (January 26th, 2008)
I hereby decree that..
..the future is the way to go! LOL!!!

I appreciate your support and it's great that your all round musical knowledge let's you buy into this one. If you are right about TW, then I'm even more chuffed!

Cheers, Mo,

ATB

Jim
Check out my latest song called Divorce
said 4189 days ago (January 26th, 2008)
UFO Abduction?
I dont know what happenned but this Space Age Punk sound had to come from somewhere, this is truly one of the best punk/pop songs I have heard here in awhile.
I really dig that bass and those background blips

Lol! I googled O-Tau-Matron and was redirected to this page hehe
is that somekind of hidden trippy loop device?


Cools lyrics too!!! I bet ya Steve will love this :D



The Infinites said 4189 days ago (January 26th, 2008)
What a cool thing to do
O-Tau-Matron - coypyright - me. Another Infinite made up word to add to my spacevocab (and there's another!)

I'm going for the cybermarket. One day all automatons will seek their musical roots, and they may just find them here.

Or at J&Rs...

Cheers, T.
Check out my latest song called Divorce
Vic Holman said 4189 days ago (January 26th, 2008)
deep down...
...I'm just a slacker. if it wer'nt for gadgets I would be in a whole heap of trouble.



Check out my latest song called Life In A Car
The Infinites said 4189 days ago (January 26th, 2008)
Ain't that the truth!
I'm lost without any buttons to press. Ever thought about buying shares in the battery market? The wireless age is growing, keyboard, mouse, cell phones, digital camera, remote etc.

The future is using up energy, bring on the solar powered devices...

Thanks for listening, Mr H.

Jim
Check out my latest song called Divorce
five_extra_arms said 4188 days ago (January 27th, 2008)
CONTROL F
Have you ever lost something and just wanted to hit CONTROL F - Car Keys?


Check out my latest song called Draw
The Infinites said 4188 days ago (January 27th, 2008)
No, but
A rollerball scroll for flicking thru TV channels would be a bonus...

That and a monorail link from home to office.

And bring back Top Cat.

Hmmm...
Check out my latest song called Divorce
lengold said 4188 days ago (January 27th, 2008)
Love the
vocal effects, lyrics and really excellent production. Could have been quite a bit longer.
Cheers
Len


Check out my latest song called Decent Girl
The Infinites said 4188 days ago (January 27th, 2008)
Len,
Thanks for tuning in - yep, you are right, it could have been longer, but I kept it short to take up the slack.

I think that's meant to be ironic...or lazy.

Cheers for listening,

Jim
Check out my latest song called Divorce
lavalamp said 4187 days ago (January 28th, 2008)
Ride the Moon
I totally hear Five-Extra-Arms influence hear, or do you guys have the same influences. This really knocks me out. Do you know why? Because no record company would ever let you do something like that on their dime. And you showed them why they should take chances like they use to do.
Absolutely great stuff.
LL
Check out my latest song called The Shallow People
The Infinites said 4187 days ago (January 29th, 2008)
LL - you've just...
hit the nail square on the head! This is what it is all about. Owner-producer material that would not be heard thru 'normal' channels. In it for fun has got to be better than chasing the elusive deal, plugging avant-garde music that would never be given a chance.

Well said, LL. And thanks for your comment.

And yes - 5EA has re-engineered my output!

Jim


Check out my latest song called Divorce
magnatone said 4162 days ago (February 22nd, 2008)
I love this
you know you're successful when somebody from "out of genre" dives in and wants more! this is really mesmerizing, interesting, addictive! Thanks
Check out my latest song called Hallelujah (Leonard Cohen) and Variations
The Infinites said 4162 days ago (February 22nd, 2008)
Well, well...
A new listener! Thanks very much for commenting - always appreciated.

I love Garageband too - been a great thing to have and using via here for conversing with like minds. It's the common religion of music that does it for me.

Sold!

Jim




Check out my latest song called Divorce
The Infinites said 4162 days ago (February 22nd, 2008)
Well, well...
A new listener! Thanks very much for commenting - always appreciated.

I love Garageband too - been a great thing to have and using via here for conversing with like minds. It's the common religion of music that does it for me.

Sold!

Jim




Check out my latest song called Divorce
Gargo43 said 4127 days ago (March 28th, 2008)
HI
Hi

I like this

keep up the great work
Check out my latest song called Relax, Its Ok
The Infinites said 3364 days ago (April 30th, 2010)
Thank You!
Sorry - I was away for a bit....
Check out my latest song called Divorce
Artist Info
artist photo
Name: The Infinites
Location: Glasgow, Scotland
send a note
So......ehmmm...I forgot my sign in details about 4 years ago... ... [see more]

Check out some of my other songs:

Chat
Who's Online
127tuneUK
Invisible Members: 1
Visitors: 74
Links